Skocz do zawartości


Zdjęcie

Księgowość Online - Warto?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1
stefan201

stefan201

    Początkujący

  • Użytkownik
  • 36 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Warto waszym zdaniem prowadzić księgowość online? Zlecić to komuś, czy zająć się nią samodzielnie? - mowa o niewielkiej firmie z branży e-commerce.



Bot Name

Bot Name
  • Advert

#2
wiktorr7

wiktorr7

    Początkujący

  • Użytkownik
  • 48 postów

W niewielkiej firmie warto, można sporo zaoszczędzić na księgowej, czy biurze rachunkowym. Radzę jednak wybrać narzędzia do prowadzenia księgowości przez internet - w odróżnieniu od innych są nieustannie aktualizowane, dostosowywane do nowych przepisów itp. Tutaj https://wfirma.pl mają chyba wszystkie niezbędne, zarówno do księgowości, jak i fakturowania, ma się też wsparcie ekspertów z serwisu.


Użytkownik wiktorr7 edytował ten post 02 November 2017 - 09:59


#3
pantert

pantert

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Płeć:Nie powiem

Znakomicie :) Dzięki wielkie za ciekawe porady. Z całą pewnością mi się przydadzą.



#4
Inatka93

Inatka93

    Stażysta

  • Użytkownik
  • 79 postów

Moim zdaniem, każda księgowość ma swoje plusy i minusy. Mamy 3 sposoby na nią i musimy się na jedną zdecydować. Pierwsza jest księgowość w firmie. Ma ona dużo plusów, choćby takie: mamy ciągłą kontrolę nad pracą księgowej, pracownicy są dostępni w razie nagłego wypadku oraz osoby, które zatrudniamy są obeznane z naszą działalnością. Minusami są dodatkowe etaty, wyposażenie, osobne biuro dla księgowych. Drugą opcją jest księgowość w biurze stacjonarnym, do którego możemy w każdym momencie dojechać. Minusem brak ciągłej kontroli plus dojazdy, czasem przez całe miasto. Ostatnią możliwością, jest biuro online . I tu mamy dużą niewiadomą, ponieważ w Polsce jest to dosyć nowe rozwiązanie. W Internecie już jest wiele firm, które się takową działalnością się zajmują. I jak wybrać rozsądnie? Nie wiem. Może ktoś mi podpowie? Hm, zdecydowałam, że to właśnie trzecia opcja będzie aktywna u mnie . Przeszukuję Internet w nadziei, że natrafię na firmę z dużym doświadczeniem i interesującą stroną. W sumie to znalazłam https://www.podatkomat.pl/oferta/ i jeszcze jedną, nie wiem jak zdecydować. Czym się kierowaliście przy wyborze? 

Odpowiadając wprost na temat postu - warto spróbować. Jeśli się to u mnie sprawdzi, dam Ci znać ;)



#5
nunek33

nunek33

    Stażysta

  • Użytkownik
  • 52 postów

jeśli firma jest mała to takie rozwiązanie nie jest najgorsze. Ja po tym jak zatrudniłem pierwszych pracowników zrezygnowałem z samodzielnego prowadzenia księgowości i zdecydowałem się na współpracę z biurem doradztwa podatkowego Kasprzyk i Niziołek z Gliwic. Mają ponad 20 letnie doświadczenie w branży, dużą wiedzę związaną z podatkami i księgowością. 



#6
petrus2

petrus2

    Stażysta

  • Użytkownik
  • 67 postów

Jeśli chodzi o mnie, to zdecydowałem się na powierzenie księgowości firmie zewnętrznej. Początkowo próbowałem sam zajmować się sprawami księgowymi, ale musiałem siedzieć po nocach, przeglądać różne kodeksy, nie kodeksy. Wciąż chodziłem niewyspany, zmęczony i miałem często dosyć kontaktu z ludźmi, w końcu zdecydowałem się powierzyć sprawy księgowe tmf group - https://www.tmf-group.com/pl-pl/services/companies/accounting-tax/accounting/ i okazało się, że to był dosyć rozsądny wybór. Przynajmniej teraz mam więcej czasu dla firmy i dla rodziny, a moje rachunki są w dobrych rękach



#7
dalia112

dalia112

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • 15 postów
Księgowość online jest tania i bezpieczna, także uważam, że warto. Program od wfirma powinien się nadać - to jeden z bardziej rozbudowanych programów księgowych. Można za jego pomocą także wysyłać faktury, zarządzać magazynem, czy generować i wysyłać pliki JFK, poczytajcie https://wfirma.pl/jpk


#8
M4r3ck

M4r3ck

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • 2 postów

Moim zdaniem przy firmie która ma wiele faktur to nie warto zwłaszcza przeglądając biuro rachunkowe cennik to widać, że to nie jest droga sprawa nawet w Warszawie a co dopiero w mniejszych miastach. A przynajmniej nie trzeba pilnować żeby wszystko poskanować i powysyłać. Wbrew pozorom to jest sporo czasu zmarnowanego a tak tylko oddajesz teczkę z dokumentami i o nic się już nie martwisz :)



#9
rikanaa

rikanaa

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • 21 postów

A ja uważam, że jeśli firma jest niewielka a ilość wystawianych miesięcznie faktur to zaledwie kilka sztuk to można z powodzeniem prowadzić taką ksiegowość samodzielnie. Bardzo przydatny programem może się okazać https://faktura.pl/. Tu wystawienie faktury ( każdy rodzaj ) zajmuje średnio mniej niż minutę a przez 30 dni można go przetestować za darmo i przekonać się o skuteczności jego funkcji. Może ktoś z Was już miał okazję na nim pracować ?



#10
Kacha85

Kacha85

    Początkujący

  • Użytkownik
  • 28 postów

Ja popieram wszystkie rozwiązania online, bo już coraz mnie rzeczy załatwiam stacjonarnie. Już chyba z rok temu przerzuciłam się na biuro online i jestem naprawdę zadowolona. Nigdzie się nie muszę ruszać, a wszystko co potrzebuję mogę załatwić przez Internet. Jedną z ich usług jest także zakładanie firmy przez internet - ifirma.



#11
ulkakulka

ulkakulka

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • 10 postów

Internet daje teraz tyle mozliwości, ze niedługo bez wychodzenia z domu będziemy mogli załatwić praktycznie wszystko. Sama jestem zwolenniczką tego typu rozwiązań dlatego zeby zaoszczędzić czas i pieniądze korzystam z panelu https://wfirma.pl ,gdzie mogę nie tylko prowadzić księgowość swojej DG ale tez wystawiać faktury, czy choćby wysłać pliki JPK na koniec miesiąca. Mam więc 3w1 za naprawdę niewielką cenę miesięcznie



#12
Violettttaa

Violettttaa

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • 6 postów

Oczywiście, że warto ogólnie małym biznesom polecam księgowość online. Jest to dużo tańsze niż zatrudnianie księgowej która no wiadomo że mało nie bierze za swoją usługę. Zresztą sama prowadzę taką średnią firmę i sporo faktur wystawiam w miesiącu ale korzystam z https://faktura.pl/ jakoś sobie radzę sama bardzo dobrze z księgowością. 



#13
kinga

kinga

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • 23 postów

Ja uważam, że jeżeli nie studiowaliśmy rachunkowości, to nie warto zabierać się za księgowość na własną rękę. Lepiej jednak powierzyć tę kwestię specjalistom w swoim fachu. Sama aktualnie jestem na etapie wybierania odpowiedniej księgowości do swojej firmy, ale wiem, że to nie lada wyzwanie. Myślicie, że taka księgowość online od https://taxcare.pl/ to dobry wybór? Może ktoś z was miał okazję korzystać z ich oferty i wypowie się nieco szerzej na jej temat. Byłabym bardzo wdzięczna.



#14
mateo3

mateo3

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • 20 postów

hej,

ja korzystam z księgowości online, ważniejsze dokumenty drukuje i przechowuje w domu, polecam i dla was to  dobre rozwiązanie i wcale nie zajmuje tak dużo czasu, a zawsze zaoszczędzicie parę gorszy ;D  w przechowywaniu dokumentów mogą pomóc wam artykuły z https://sklep.lobos....,cat226487.html dzięki temu wasze dokumenty nie będą latać po całym domu czy biurze



#15
Hedonia

Hedonia

    Stażysta

  • Użytkownik
  • 94 postów

Wszystko tak naprawdę zależy od biura rachunkowego Online jakie wybierzemy. Sam korzystam z usług księgowości dostarczanych przez https://www.tmf-grou...tax/accounting/ jest to doświadczona i rzetelna firma outsourcingu księgowości, która świadczy swoje usługi zarówno na terenie Polski, jak i międzynarodowo. W ramach swojej działalności biuro to między innymi zajmuje się prowadzeniem ksiąg głównych i pomocniczych, sporządza deklaracje podatkowe, czuwa nad terminowym rozliczaniem z urzędem skarbowym, prowadzi inwentaryzację, składa deklaracji vat/gst, obsługuje zobowiązania oraz należności itp.



#16
lama1980

lama1980

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • 12 postów

Ja jednak wolę tradycyjne metody. 



#17
maria38

maria38

    Stażysta

  • Użytkownik
  • 87 postów

Tak, warto, ale jedynie prowadząc małą firmę. Do większości firm będą potrzebne bardziej rozbudowane narzędzia księgowe. Sprawdźcie Sage Symfonia, można na nich prowadzić zarówno uproszczoną, jak i pełną księgowość, tu http://sage.com.pl można pobrać demo.



#18
Kacha85

Kacha85

    Początkujący

  • Użytkownik
  • 28 postów

Moim zdaniem naprawdę warto. Zwłaszcza w przypadku mniejszych firm. Koszty są często mniejsze niż w przypadku tradycyjnych biur rachunkowych. A możliwości często takie same albo i nawet większe. Wszystko załatwiam przez Internet, dostałam kilka bardzo pomocnych programów, np. do faktur albo CRM. Jeśli ktoś jest zainteresowany to polecam sprawdzić ten link - CEIDG - ifirma.pl



#19
Darus

Darus

    Praktyk

  • Użytkownik
  • 109 postów

Jest jedna szczególna firma, którą poleciłbym Ci bardzo gorąco: https://www.tmf-group.com/pl-pl/ . Usługi księgowe, ale nie tylko – mają też w swojej ofercie usługi podatkowe, sekretariat korporacyjny, pieczę nad kadrami i płacami, także pełen serwis. Dla dowolnej firmy, pozwolę sobie dodać – bo nie interesuje ich, czy jesteś malutki, czy wielkim korpo albo w jakiej konkretnej branży działasz. Nie oznacza to jednak, że robią wszystko dla wszystkich „tak samo” – właśnie nie, ich głównym punktem przebicia – jak dla mnie – jest fakt, że pomimo, że działają jako międzynarodowy wielki biznes (biura w 83 krajach), to zawsze zwracają dokładną uwagę na to, żeby to co robią nie było sprzeczne z lokalnymi prawami, np. krajowymi przepisami. Ale to chyba właśnie dzięki temu, że mają tak bogate doświadczenie w skali globalnej. W każdym razie na Twoim miejscy rozważyłbym właśnie ich ofertę.



Bot Name

Bot Name
  • Advert

#20
penx

penx

    Praktyk

  • Użytkownik
  • 153 postów

Własny biznes to nie lada wyzwanie, podczas jej prowadzenia przyda Ci się blog http://www.odpowiedz...gopedia-studia/ nauczysz się dzięki niemu jak zaoszczędzić pieniądze, ale też jak się np reklamować. 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych